Skip to main content

Master Sentence Making (বাক্য ৰচনা) – The Ultimate Guide to Perfect Assamese Sentences

 📘 পৰিচয় (Introduction):


ভাষা হৈছে মানৱৰ চিন্তা, অনুভৱ, আৰু জ্ঞানৰ আদান-প্ৰদানৰ এটা অতি জৰুৰী মাধ্যম। ভাষাৰ গঠন-তত্ব তথা ব্যৱহাৰৰ ক্ষেত্ৰত 'বাক্য ৰচনা' (Sentence Formation) এক মুখ্য ভূমিকা পালন কৰে। যিকোনো ভাষা শিকাৰ আৰম্ভণিতে, সঠিক বাক্য গঠন কৰাটো অতি প্ৰয়োজনীয়। অসমীয়া ব্যাকৰণত বাক্যৰ গঠন-নিয়ম বুজা আৰু তদনুসৰি শুদ্ধ বাক্য তৈয়াৰ কৰাটো ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ ভাষাগত দৰদ আৰু দক্ষতা বৃদ্ধি কৰাত সহায়ক হয়। 


এই ব্লগ পোষ্টত আমি আলোচনা কৰিম বাক্য ৰচনাৰ পৰিভাষা, প্ৰকাৰ, গঠন-নিয়ম আৰু বিভিন্ন প্ৰয়োগৰ উদাহৰণ। ই ছাত্ৰ-ছাত্ৰী, পৰীক্ষাৰ্থী আৰু অসমীয়া ভাষা শিকিবলৈ ইচ্ছুকসকলৰ বাবে এক উপকাৰী সম্পদ হিচাপে কাম কৰিব।

📘 ১. বাক্য (Sentence) – সংজ্ঞা (Definition of Sentence in Detail)


📌 অসমীয়া (Assamese):


**বাক্য** হৈছে কিছুমান শব্দৰ শৃংখলাযুক্ত সমষ্টি, যি মিলি এটাৰ পৰা এখন সম্পূৰ্ণ অৰ্থ প্ৰকাশ কৰে। বাক্যত সাধাৰণতে এটা ক্ৰিয়াৰ (verb) সহায়ত কাৰ্য, ভাব, অনুভৱ, আদেশ, প্ৰশ্ন বা তথ্য প্ৰকাশ কৰা হয়। যিকোনো বাক্যত কমেও এটা subject (কৰ্তা) আৰু এটা verb (কৰ্ম) থাকিব লাগে, যাতে বাক্যটোৱে স্পষ্ট আৰু পূৰ্ণ অৰ্থ বহন কৰে।


📖 উদাহৰণ:

- মই বিদ্যালয়লৈ যাওঁ।  

- তুমি কি খাবা?  

- বৰষুণ পৰিছে।


🔍 বাক্যৰ বৈশিষ্ট্যসমূহ:

1. **Subject (কৰ্তা):** যিজনে কাৰ্য কৰে বা যাৰ বিষয়ে কোৱা হৈছে। (যেনে: মই, তুমি, সি)

2. **Verb (কৰ্ম/ক্ৰিয়া):** যি কাৰ্য হয় বা কৰা হয়। (যেনে: যাওঁ, খেলোঁ, পৰিছে)

3. **Object (কৰ্ম):** যাৰ ওপৰত কাৰ্য হয়। (যেনে: কিতাপ, খেলা)


📌 বাক্যৰ গঠন নিয়ম:

- বাক্য গঠন কৰিবলৈ শব্দবোৰক ব্যাকৰণ অনুযায়ী সঠিক ক্ৰমত ৰাখিব লাগে।

- বাক্যৰ অৰ্থ স্পষ্ট আৰু সম্পূর্ণ হ’ব লাগিব।

- বাক্যত আবেগ, তথ্য বা প্ৰশ্ন প্ৰকাশ হ’ব পাৰে।


📚 বাক্যৰ ধৰণ:

1. বৰ্ণনাত্মক বাক্য (Declarative)  

2. প্ৰশ্নবাচক বাক্য (Interrogative)  

3. আদেশাত্মক বাক্য (Imperative)  

4. আবেগবাচক বাক্য (Exclamatory)


🧠 টিপছ:

- "বাক্য" মানে কেৱল শব্দৰ একেলগ নহয়, ই মানে হৈছে "অৰ্থপূৰ্ণ চিন্তা"।

- শব্দবোৰ বেয়াকৈ গাঁথিলে অৰ্থ উলটি যায়, সেয়ে সঠিক বাক্য গঠন শিকাটো অত্যন্ত জৰুৰী।



📌 English Translation (For clarity):


**Sentence** is a meaningful group of words arranged in a proper grammatical order to express a complete thought, feeling, question, or command. A sentence must contain at least a subject and a verb to convey a full meaning.


✅ Assamese example:  

“মই কিতাপ পঢ়ো” = “I read a book.”



📚 উপসংহাৰ:


সঁচাকৈয়ে, বাক্য হৈছে যিকোনো ভাষাৰ মূল আধাৰ। শুদ্ধ আৰু সুচিন্তিত বাক্যৰ দ্বাৰাই কেৱল যোগাযোগ নহয়, মনৰ ভাব, সমাজৰ চিন্তা আৰু জীৱনৰ দিশো প্ৰকাশ পায়।


➡️ সেয়ে ‘বাক্য’ৰ সংজ্ঞা বুজা আৰু গঠন শিকাটো শিক্ষাৰ প্ৰথম খোজ!

📘 ২. বাক্যৰ উপাদান (Parts of a Sentence) – সকলো বিষয়ে বিশদ আলোচনা [শুধুমাত্র অসমীয়াত]


বাক্য গঠন কৰা হয় কিছুমান মৌলিক উপাদান (Parts) একেলগে মিলি পূৰ্ণ অৰ্থ প্ৰকাশ কৰাৰ জৰিয়তে। তলত বাক্যৰ প্ৰধান উপাদানসমূহ আৰু তদন্তৰ্গত উপ-উপাদানসমূহৰ সংজ্ঞা, বৈশিষ্ট্য আৰু উদাহৰণ বিস্তারিতভাৱে দিয়া হৈছে ⤵️


────────────────────────────────────────

1️⃣ **কৰ্তা (Subject)**

   ► সংজ্ঞা: বাক্যত যিজন/যিবস্তু কাৰ্যটি কৰে বা যাৰ বিষয়ে কোৱা হয়, তাক কৰ্তা বলা হয়।  

   ► বৈশিষ্ট্য:  

      • সাধাৰণতে বাক্যৰ আৰম্ভণিত থাকে।  

      • Singular/Plural ভেদে ক্ৰিয়া-রূপ (Verb agreement) নিয়ন্ত্ৰণ কৰে।  

   ► উদাহৰণ:  

      – মই বই পড়োঁ।  

      – বৰষা আহি আছে।  


────────────────────────────────────────

2️⃣ **বিধেয় (Predicate)**

   ► সংজ্ঞা: কৰ্তা ব্যতীত বাক্যটোৰ যিসমস্ত অংশ বাক্যৰ বিষদ তথ্য বা কার্য বৰ্ণনা কৰে তাক বিধেয় কোৱা হয়।  

   ► গঠন: মূলত ক্ৰিয়া (Verb) + অন্য উপাদান (কাৰ্য, অৱস্থান, সময় ইত্যাদি)।  

   ► উদাহৰণ:  

      – মই **বই পড়োঁ**।  

      – তুমি **দ্রুত দৌৰি আছা**।  


────────────────────────────────────────

3️⃣ **ক্ৰিয়া (Verb)**

   ► সংজ্ঞা: কাৰ্য, অৱস্থা বা অস্তিত্ব প্রকাশ কৰা শব্দ।  

   ► ধৰণ:  

      • **সক্ৰিয় (Transitive)**—কৰ্ম লাগে: “সি কিতাপ লিখে।”  

      • **অক্ৰিয় (Intransitive)**—কৰ্ম নালাগে: “হাঁহি পৰিছে।”  

   ► কালভেদে (Tense) আৰু বাচ্যভেদে (Voice) ৰূপ-পরিবর্তন ঘটে।  


────────────────────────────────────────

4️⃣ **কৰ্ম (Object)**

   ► সংজ্ঞা: সক্ৰিয় ক্ৰিয়াৰ ওপৰত যি বস্তু/ব্যক্তিৰ ওপৰত কাৰ্যটি সংঘটিত হয়, তাক কৰ্ম বলে।  

   ► প্ৰকাৰ:  

      • **প্ৰধান (Direct Object):** কাৰ্যৰ সৰাসৰি লক্ষ্য—“সি কিতাপ লিখে।”  

      • **প্ৰত্যক্ষ (Indirect Object):** কাৰ্য লাভ কৰা ব্যক্তি—“মই তোৰে পৰা উপহাৰ লৈছোঁ।”  

   ► লক্ষণ: সাধাৰণতে ক্ৰিয়াৰ পিছত থাকে।  


────────────────────────────────────────

5️⃣ **সম্পূৰক (Complement)**

   ► সংজ্ঞা: কৰ্তা বা কৰ্মৰ বিষয়ে অতিরিক্ত তথ্য় দিয়ে, যাৰ অৱস্থিতি নোহলে বাক্য অসম্পূৰ্ণ লাগে।  

   ► ধৰণ:  

      • **Subject Complement (SC):** কৰ্তা বিষয়ে—“গীতিকা **শিক্ষিকা**।”  

      • **Object Complement (OC):** কৰ্ম বিষয়ে—“সি মোক **সুহৃদ** বুলি মাতে।”  


────────────────────────────────────────

6️⃣ **বিশেষণ-উপাংশ/অৱ্যয় (Modifier/Adjunct)**

   ► সংজ্ঞা: ক্ৰিয়া, বিশেষণ, বা সমগ্ৰ বাক্য বৰ্ণনা-বিস্তাৰ কৰে (কেতিয়াবা *Adverbial* বুলি কোৱা হয়)।  

   ► ধৰণ আৰু উদাহৰণ:  

      • **আৱেগ/পদ্ধতি (Adverb of Manner):** “সি **দ্রুত** দৌৰে।”  

      • **সময় (Adverb of Time):** “মই **আজিকে** যাম।”  

      • **স্থান (Adverb of Place):** “সে **ঘৰত** আছে।”  

      • **কারণ/উদ্দেশ্য (Adverb of Reason/Purpose):** “সি **পঢ়িবলৈ** আহিছে।”  


────────────────────────────────────────

🔎 আৰু কিছুমান গৌণ উপাদান

   • **Prepositional Phrase (পদবন্ধ):** “বাগিচাৰ **মাজত** ফুল ফুটিছে।”  

   • **Conjunction (সমুজ্ঞা):** বাক্য বা শব্দ জোড়ে—“ৰিতা **আইনে** সিতা আহিল।”  

   • **Interjection (আবেগসূচক):** আকস্মিক আবেগ—“**আহা!** কিমান ধুনীয়া।”  


────────────────────────────────────────

📝 সারসংগ্ৰহ

বাক্যৰ মৌলিক ভিত্তি Subject + Predicate হলেও Predicate-ৰ ভিতৰতে Verb, Object, Complement, Modifier আদি উপ-উপাদান থাকে। ইহঁতেই মিলি বাক্যখনক অর্থবহ, স্পষ্ট আৰু শুদ্ধ কৰে। যিকোনো ভাষা শিক্ষা তথা লিখন-কৌশল উন্নত কৰিবলৈ **এই উপাদানসমূহৰ নিখুঁত জ্ঞান** অত্যন্ত প্রয়োজনীয়।

📘 ৩. বাক্যৰ প্ৰকাৰ (Types of Sentences) – অসমীয়াত সম্পূৰ্ণ বিশ্লেষণ


ভাষাগত অভিব্যক্তিৰ ভিন্নতা অনুসৰি বাক্য কেইবাটাও প্ৰকাৰত বিভক্ত। বাক্যৰ উদ্দেশ্য, গঠন আৰু প্ৰকৃতিৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি বাক্যক প্ৰধানকৈ চাৰিটা ভাগত ভাগ কৰা হয়। তলত বাক্যৰ প্ৰত্যেকটো প্ৰকাৰৰ সংজ্ঞা, গঠন-নিয়ম, আৰু উদাহৰণ বিস্তারিতভাৱে দিয়া হ’ল ⤵️


────────────────────────────────────────


1️⃣ **বৰ্ণনাত্মক বাক্য (Declarative Sentence)**  

🔹 সংজ্ঞা: যিবোৰ বাক্যে কোনো ঘটনা, তথ্য, মতামত বা চিন্তা সাধাৰণভাৱে বৰ্ণনা কৰা হয়, সেইবোৰক বৰ্ণনাত্মক বাক্য কয়।  

🔹 বৈশিষ্ট্য:  

- সাধাৰণ ভঙিমাত কোৱা হয়।  

- বাক্যৰ শেষত পূৰ্ণবিৰাম (।) থাকে।  

🔹 উদাহৰণ:  

- মই আজিৰে পৰা পঢ়া আৰম্ভ কৰিছোঁ।  

- সি এখন নতুন বাইক কিনিছে।  

- আমাৰ বিদ্যালয় পুৱাই খোল হয়।  


────────────────────────────────────────


2️⃣ **প্ৰশ্নবাচক বাক্য (Interrogative Sentence)**  

🔹 সংজ্ঞা: যিবোৰ বাক্যে প্ৰশ্ন কৰা হয় বা উত্তৰ বিচৰা হয়, সেইবোৰক প্রশ্নবাচক বাক্য কয়।  

🔹 বৈশিষ্ট্য:  

- বাক্যত প্ৰশ্নসূচক শব্দ (যেনে: কেনেকৈ, কিয়, ক’ত, কিমান, কি ইত্যাদি) থাকে।  

- বাক্যৰ শেষত প্ৰশ্নবোধক চিন (؟) বা (৷) ব্যৱহাৰ হয়।  

🔹 উদাহৰণ:  

- তুমি ক’লৈ যাওঁতা?  

- সি কেতিয়া আহিব?  

- এই কামটো কিয় কৰা নাছিলা?  


────────────────────────────────────────


3️⃣ **আদেশাত্মক বাক্য (Imperative Sentence)**  

🔹 সংজ্ঞা: যিবোৰ বাক্যে আদেশ, অনুরোধ, নিষেধ বা উপদেশ দিয়া হয়, সেইবোৰক আদেশাত্মক বাক্য কয়।  

🔹 বৈশিষ্ট্য:  

- সাধাৰণতে Subject “তুমি” বা “আপুনি” অদৃশ্য (understood) হয়।  

- বাক্য শেষত সাধাৰণ পূৰ্ণবিৰাম (।) থাকে।  

🔹 উদাহৰণ:  

- দয়া কৰি মইক এটা কিতাপ দিয়া।  

- চকুপানী নকৰিবা।  

- খেলা আৰম্ভ কৰক।  


────────────────────────────────────────


4️⃣ **আবেগবাচক বাক্য (Exclamatory Sentence)**  

🔹 সংজ্ঞা: যিবোৰ বাক্যে আচৰিত, আনন্দ, দুঃখ, ভয়, আশা, উত্তেজনা আদি আবেগ প্ৰকাশ পায়, সেইবোৰক আবেগবাচক বাক্য কয়।  

🔹 বৈশিষ্ট্য:  

- আবেগ-সূচক শব্দ থাকে (যেনে: আহা, কি, বাহ, ধিক)।  

- বাক্যৰ শেষত বিস্ময়সূচক চিন (!) থাকে।  

🔹 উদাহৰণ:  

- আহা! কিমান ধুনীয়া ফুল!  

- বাহ! তুমি বহুত ভাল খেলিলা।  

- ধিক! তুমি এনে কাম কৰিলে।  


────────────────────────────────────────


📚 উপসংহাৰ:


বাক্যৰ প্ৰকাৰবোৰ বুজা মানে হৈছে ভাষাৰ ব্যৱহাৰিক দিশ বুজা। প্রতিটো বাক্যৰ এটা উদ্দেশ্য থাকে—কেতিয়াবা তথ্য দিবলৈ, কেতিয়াবা প্রশ্ন কৰিবলৈ, কেতিয়াবা আদেশ দিবলৈ বা কেতিয়াবা আবেগ প্ৰকাশ কৰিবলৈ। সেই উদ্দেশ্য অনুসৰি বাক্য ৰচনাৰ ধাৰা বুজা ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ বাবে অতি জৰুৰী।


➡️ সেয়ে, যিকোনো ভাষাত নিখুঁত বাক্য গঠন শিকাৰ বাবে “বাক্যৰ প্ৰকাৰ” সম্বন্ধীয় জ্ঞান অত্যন্ত গুৰুত্বপূর্ণ।

📘 ৪. বাক্য গঠনৰ ধৰণ (Structure of Sentences) – অসমীয়াত সম্পূৰ্ণ বিশ্লেষণ


বাক্য কেৱল উদ্দেশ্য অনুসাৰে নহয়, গঠন বা ৰচনাৰ ধৰণ অনুসাৰেও বিভিন্ন প্ৰকাৰৰ হয়। বাক্যত উপবাক্য (clause) কিমান আছে, সিহঁতৰ সম্পর্ক কেনে, সেইবোৰৰ ভিত্তিত বাক্যক তিনিটা প্ৰধান গঠনত ভাগ কৰা হয়।


🔰 এই তিনিটা ধৰণ হ’ল –  

1. সহজ বাক্য (Simple Sentence)  

2. যৌগিক বাক্য (Compound Sentence)  

3. জটিল বাক্য (Complex Sentence)


তলত প্ৰত্যেকটোৰ সংজ্ঞা, বৈশিষ্ট্য, আৰু উদাহৰণসহ ব্যাখ্যা দিয়া হ’ল ⤵️


────────────────────────────────────────


1️⃣ **সহজ বাক্য (Simple Sentence)**  

🔹 সংজ্ঞা: যিবোৰ বাক্যত মাথোঁ এটা মূখ্য উপবাক্য থাকে আৰু সম্পূৰ্ণ একেটা ভাব প্ৰকাশ কৰে, তাক সহজ বাক্য কয়।  

🔹 বৈশিষ্ট্য:  

- এটা মাত্ৰ subject আৰু এটা predicate থাকে।  

- একে সময়ত এটা কাজ বা ভাব প্ৰকাশ কৰে।  

- বাক্য খিন্তি আৰু সহজ হয়।  

🔹 উদাহৰণ:  

- মই পাঠশালালৈ যাওঁ।  

- সি গীত গায়।  

- বৰষা আহিছে।  


🔎 গঠন-রীতি:  

Subject + Verb + Object (SVO)


────────────────────────────────────────


2️⃣ **যৌগিক বাক্য (Compound Sentence)**  

🔹 সংজ্ঞা: যিবোৰ বাক্যত দুটা বা ততোধিক সমমান উপবাক্য থাকে, আৰু সিহঁতক সংযোগকাৰী শব্দ (যেনে: আৰু, কিন্তু, অথবা)ৰে জুৰা হয়, তাক যৌগিক বাক্য কয়।  

🔹 বৈশিষ্ট্য:  

- প্ৰত্যেক অংশ নিজে নিজে সম্পূৰ্ণ বাক্য হ’ব পাৰে।  

- সমান গুৰুত্বৰ একাধিক ভাব বা কাৰ্য জোৰা থাকে।  

- Coordinating Conjunctions ব্যৱহৃত হয়।  

🔹 উদাহৰণ:  

- মই পাঠশালালৈ যাওঁ **আৰু** সি ঘৰতে থাকে।  

- সি গীত গায় **কিন্তু** মই বাজনা বাজাওঁ।  

- তুমি পঢ়িবা **অথবা** তুমি বিফল হ’বা।


🔎 সাধাৰণ সংযোগকাৰী: আৰু, কিন্তু, অথবা, তথাপি, আৰু তাৰ পিছত।


────────────────────────────────────────


3️⃣ **জটিল বাক্য (Complex Sentence)**  

🔹 সংজ্ঞা: যিবোৰ বাক্যত এটা মূখ্য উপবাক্য আৰু এটাতকৈ বেছি আশ্ৰিত উপবাক্য থাকে, তাক জটিল বাক্য কয়।  

🔹 বৈশিষ্ট্য:  

- মূখ্য উপবাক্য (main clause) পূৰ্ণ বাক্য হয়।  

- আশ্ৰিত উপবাক্য (subordinate clause) মূখ্য উপবাক্যৰ ওপৰত নিৰ্ভৰশীল।  

- Subordinating conjunctions (যেনে: যদি, যেতিয়া, কাৰণে, যেনে) থাকে।  

🔹 উদাহৰণ:  

- **যেতিয়া মই আহিলোঁ**, তেতিয়া বৃষ্টিপাত আৰম্ভ হৈছিল।  

- **যদি তুমি মন দি পঢ়া**, তেন্তে তুমি উত্তীৰ্ণ হ’বা।  

- মই জানো **যে সি অহা নাই।**


🔎 সাধাৰণ Subordinating Conjunctions: যদি, যেতিয়া, কিয়নো, যেনে, যাতে, যদিও, যে, কাৰণে।


────────────────────────────────────────


📚 উপসংহাৰ:


🔸 বাক্য গঠন-ভিত্তিক এই প্ৰকাৰবিভাজনে ভাষা বুজা আৰু লিখা শক্তি অধিক সুদৃঢ় কৰে।  

🔸 **সহজ বাক্য** – এটা ভাব;  

🔸 **যৌগিক বাক্য** – সমান মানৰ বহু ভাব;  

🔸 **জটিল বাক্য** – এক মূল ভাব আৰু তাতে সংযুক্ত অন্য-ভাব।


➡️ সেয়ে, ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে যদি এই তিনিটা ধৰণ শুদ্ধভাৱে ব্যৱহাৰ কৰিব শিকে, তেন্তে তেওঁলোকৰ লিখন-শক্তি, ৰচনা-ক্ষমতা, আৰু পৰীক্ষাৰ উত্তৰ লেখাত যথেষ্ট উন্নতি ঘটিব।


✅ ভাষাৰ গাঁথনি বুজিবলৈ বাক্য গঠনৰ ধৰণ অতি প্ৰয়োজনীয়।

📘 ৫. বাক্যৰ উপবাক্য (Clauses in a Sentence) – অসমীয়াত সম্পূৰ্ণ ব্যাখ্যা


বাক্যৰ ভিতৰত কোনো অংশ যিটো Subject আৰু Verb লৈ গঠিত হয় আৰু যাৰ নিজৰ এটা অৰ্থ থাকে, তাক **উপবাক্য (Clause)** বুলি কোৱা হয়। সকলো বাক্যতে উপবাক্য থাকে, কেতিয়াবা এটা, কেতিয়াবা একাধিক। উপবাক্যবোৰৰ ধৰণ আৰু ব্যৱহাৰ বুজা ভাষা আৰু লিখনশৈলীৰ উন্নতিৰ বাবে খুবেই গুৰুত্বপূর্ণ।


তলত উপবাক্যৰ প্ৰকাৰ, বৈশিষ্ট্য, আৰু উদাহৰণসহ বিস্তারিত ব্যাখ্যা দিয়া হ’ল ⤵️


────────────────────────────────────────


🔰 উপবাক্য (Clause) মূলত দুটা ভাগত বিভক্ত:


1️⃣ **মূখ্য উপবাক্য (Main Clause / Principal Clause)**  

🔹 সংজ্ঞা: যিবোৰ উপবাক্য এককভাৱে পূৰ্ণ অৰ্থ বহন কৰে আৰু বাক্যটোৰ মূল বক্তব্য ৰূপে থাকে, তাক মূখ্য উপবাক্য কয়।  

🔹 বৈশিষ্ট্য:  

- স্বতন্ত্ৰ ৰূপে থাকিব পাৰে।  

- বাক্যটোৰ মুখ্য কাৰ্য/ভাব প্ৰকাশ কৰে।  

🔹 উদাহৰণ:  

- মই ভাল পাইছিলোঁ **(Main Clause)**।  

- তুমি পঢ়া **(Main Clause)**।


2️⃣ **আশ্ৰিত উপবাক্য (Subordinate Clause / Dependent Clause)**  

🔹 সংজ্ঞা: যিবোৰ উপবাক্য এককভাৱে পূৰ্ণ অৰ্থ বহন নকৰে আৰু মূখ্য উপবাক্যৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ কৰে, তাক আশ্ৰিত উপবাক্য কয়।  

🔹 বৈশিষ্ট্য:  

- Subordinating conjunctions (যেনে: যদি, যেতিয়া, কিয়নো, যেনে, যাতে, যে) ব্যৱহৃত হয়।  

- মূখ্য উপবাক্যৰ অংশ হিচাপে কাম কৰে।  

🔹 উদাহৰণ:  

- **যদি তুমি মন দি পঢ়া** (Subordinate Clause), তেন্তে তুমি উত্তীৰ্ণ হ’বা।  

- **যেতিয়া মই আহিলোঁ** (Subordinate Clause), তেতিয়া বৰষুণ পৰিছিল।


────────────────────────────────────────


🔰 আশ্ৰিত উপবাক্যৰ তিনিটা প্ৰধান প্ৰকাৰ:


1️⃣ **কৰ্তৃবাচক উপবাক্য (Noun Clause):**  

👉 বাক্যত Noun (Subject/Object) হিচাপে ব্যৱহৃত হয়।  

🔹 উদাহৰণ:  

- মই জনো **যে তুমি আহিবা**।  

- সি কয় **যে সি আহিব নোৱাৰে**।


2️⃣ **বিশেষণবাচক উপবাক্য (Adjective Clause):**  

👉 কোনো noun বা pronoun ৰ বৰ্ণনা কৰে।  

🔹 উদাহৰণ:  

- সি লৰা **যিয়ে প্ৰথম স্থান লাভ কৰিলে**, মোৰ বন্ধু।  

- মই সেই কিতাপ পঢ়িছোঁ **যিটো তুমি দিছিলা**।


3️⃣ **ক্রিয়াবাচক উপবাক্য (Adverbial Clause):**  

👉 ক্ৰিয়া, বিশেষণ বা সমগ্ৰ বাক্য বর্ণনা কৰে (সময়, কাৰণ, উদ্দেশ্য, অৱস্থা ইত্যাদি)।  

🔹 উদাহৰণ:  

- **যেতিয়া বৰষুণ পৰিছিল**, মই ঘৰতে আছিলোঁ।  

- মই গৈছিলোঁ **যাতে তুমি সুখী হওঁ**।  

- **যদি তুমি মন দি পঢ়া**, তেন্তে তুমি উত্তীৰ্ণ হ’বা।


────────────────────────────────────────


📚 উপসংহাৰ:


🔸 উপবাক্যবোৰ বাক্য গঠনত অতি গুৰুত্বপূর্ণ।  

🔸 **মূখ্য উপবাক্য** – নিজে নিজে বুজা যায়।  

🔸 **আশ্ৰিত উপবাক্য** – একেলগে মিলি বাক্যক গাঢ় আৰু অর্থপূৰ্ণ কৰে।  

🔸 Subordinate clause তিনিটা প্ৰধান দিশত: কৰ্তৃবাচক, বিশেষণবাচক, আৰু ক্রিয়াবাচক।


➡️ এইবোৰ শুদ্ধভাৱে বুজিলে, ৰচনা, গল্প, অনুবাদ, আৰু ব্যাকৰণত গুৰুত্বপূৰ্ণ উন্নতি ঘটিব।


✅ বাক্যৰ ভিতৰৰ বাক্য মানে "উপবাক্য", যাৰ জ্ঞান থাকিলে যিকোনো ভাষা শুদ্ধভাৱে ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰি।

📘 ৬. বাক্যৰ চর্চা (Practice of Sentence Making) – অসমীয়াত উদাহৰণসহ বিশ্লেষণ


🔰 “বাক্য ৰচনা” (Sentence Making) হৈছে শুদ্ধ ভাষা ব্যৱহাৰৰ বাচনিক আৰু লিখনিক কৌশলৰ অত্যন্ত গুৰুত্বপূর্ণ অংশ। এই চর্চাৰ জৰিয়তে ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে শব্দৰ শুদ্ধ ব্যৱহাৰ, গঠনৰ নিয়ম, আৰু ভাব প্ৰকাশৰ ক্ষমতা উন্নত কৰে।


🔎 লক্ষ্য:  

- বাক্য সজোৱা অনুশীলন (Practice of Framing Sentences)  

- দিয়া শব্দৰে উপযুক্ত বাক্য ৰচনা  

- বাক্যৰ ধৰণ অনুযায়ী উদাহৰণ  

- গঠন-ভিত্তিক শুদ্ধতা 


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


🔹 **কিছুমান সাধাৰণ শব্দৰ সৈতে বাক্যৰ উদাহৰণ (Word → Sentence):**


1. **বিদ্যালয়** – মই বিদ্যালয়লৈ যাওঁ।  

2. **আকাশ** – আজি আকাশটো একেবাৰে নীলা।  

3. **বৃষ্টিপাত** – বৃষ্টিপাতৰ বাবে খেলা ৰদ হ'ল।  

4. **পঢ়া** – মই দিৱস-ৰাতি মন দি পঢ়ো।  

5. **সপোন** – সপোন দেখা জীৱনৰ অংগ।  

6. **মাতৃভাষা** – মাতৃভাষা হ'ল আমাৰ গৰ্ব।  

7. **বিৰতী** – তেতিয়া আমি বিৰতীত আছিলোঁ।  

8. **বন্ধু** – মোৰ বন্ধুজন বৰ সহায়ক।  

9. **সময়** – সময়ৰ মূল্য অসীম।  

10. **গছ** – গছপুলি বতাহত দুলিছে।


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


🔹 **ধৰণ অনুসৰি বাক্য চর্চা (By Sentence Type):**


✅ **বৰ্ণনাত্মক বাক্য:**  

- মই আজি এখন কিতাপ কিনিছোঁ।  

- আমাৰ গাঁওখন অতি সুন্দৰ।


✅ **প্রশ্নবাচক বাক্য:**  

- তুমি কেতিয়া আহিবানে?  

- এইটো তোৰ কিতাপ নে?


✅ **আদেশাত্মক বাক্য:**  

- দয়া কৰি চুপ থাকিবা।  

- দুৱাৰখন বন্ধ কৰক।


✅ **আবেগবাচক বাক্য:**  

- বাহ! তুমি বৰ ভাল গালে।  

- আহা! কিমান সোণালী সূৰ্য!


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


🔹 **গঠন অনুসৰি বাক্য চর্চা (By Sentence Structure):**


✅ **সহজ বাক্য:**  

- মই আজিৰে পৰা যোগ ব্যায়াম কৰোঁ।  

- তুমি মোৰ বন্ধুই।


✅ **যৌগিক বাক্য:**  

- মই বিদ্যালয়লৈ যাওঁ আৰু সি ঘৰত থাকে।  

- সি চুটি আছিল, কিন্তু মই আগবাঢ়িলোঁ।


✅ **জটিল বাক্য:**  

- যদি তুমি মন দি পঢ়া, তেন্তে উত্তীৰ্ণ হ'বা।  

- মই সেই মানুহজনক দেখিছিলোঁ যিয়ে মোক সহায় কৰিছিল।


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


🔹 **অভ্যাসৰ বাবে শব্দৰ তালিকা (Practice Words):**

- গৃহ, শিক্ষা, বিজ্ঞান, ক্ৰীড়া, সংস্কৃতি, আলো, বাতৰি, গান, ভাত, মানুহ


👉 এই শব্দবোৰৰে নিজে নিজে ৫-১০টা বাক্য ৰচনা কৰাৰ চেষ্টা কৰক।


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


📚 **উপসংহাৰ (Conclusion):**


🔸 “বাক্য ৰচনা” হৈছে ব্যাকৰণিক ক্ষমতা আৰু সৃষ্টিশীলতা বৃদ্ধিৰ সৰ্বোৎকৃষ্ট উপায়।  

🔸 এই চর্চাৰ জৰিয়তে ছাত্র-ছাত্রী সকলে সঠিক বাক্য গঠন, শব্দচয়ন, আৰু ভাষাৰ শুদ্ধ ব্যৱহাৰ শিকিব পাৰে।  

🔸 নিয়মিত অনুশীলন কৰাৰ ফলত যে কোনো ভাষাত সাবলীলতা আহে।


✅ ✍️ সেয়ে প্ৰতিদিন ১০টা শব্দ লৈ নিজে নিজে বাক্য ৰচনা কৰক – এয়ে ভাষাৰ গহীন জ্ঞানৰ দিশে আগবাঢ়াৰ পথ।

📘 ৭. বাক্য গঠনত সময় (Tense in Sentence Construction) – অসমীয়াত সময়-ভিত্তিক গঠন বিশ্লেষণ


🔰 ভাষাৰ জগতত "Tense" অৰ্থাৎ **সময়** হৈছে ক্ৰিয়াৰ লগত জড়িত আটাইতকৈ গুৰুত্বপূর্ণ ব্যাকৰণিক উপাদান। কোনো কাম কেতিয়া সংঘটিত হৈছে – ভৱিষ্যতত, বৰ্তমানত, নে অতীতত – সেইটো জনাই **Tense** বা **কাল**। বাক্য গঠন কৰোঁতে Tense বুজা অত্যন্ত জৰুৰী।


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


🔎 কাল (Tense) মূলত তিনিটা হয়:  

1️⃣ বৰ্তমান কাল (Present Tense)  

2️⃣ অতীত কাল (Past Tense)  

3️⃣ ভৱিষ্যৎ কাল (Future Tense)


প্ৰত্যেকটি কালত চাৰি ধৰণ থাকে:  

➤ সাধাৰণ (Simple)  

➤ ধাৰাবাহিক (Continuous)  

➤ সম্পূৰ্ণ (Perfect)  

➤ সম্পূৰ্ণ ধাৰাবাহিক (Perfect Continuous)


🔄 ৩ × ৪ = মোট ১২ প্ৰকাৰৰ কাল হয়।


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


## 📍 ১. বৰ্তমান কাল (Present Tense)


✅ **সাধাৰণ বৰ্তমান কাল (Simple Present):**  

👉 নিয়মীয়া/সত্য ঘটনা।  

📌 গঠন: Subject + Verb (Present)  

📝 উদাহৰণ:  

- মই ৰোজে বিদ্যালয়লৈ যাওঁ।  

- সি দুধ খায়।  


✅ **ধাৰাবাহিক বৰ্তমান (Present Continuous):**  

👉 বৰ্তমান সময়তে চলি থকা কাম।  

📌 গঠন: Subject + থাকি/আছে + Verb + ৰে  

📝 উদাহৰণ:  

- মই এতিয়া পঢ়ি আছোঁ।  

- সি খেলি আছে।  


✅ **সম্পূৰ্ণ বৰ্তমান (Present Perfect):**  

👉 এতিয়ালৈকে সম্পন্ন হোৱা কাম।  

📌 গঠন: Subject + Verb (past participle)  

📝 উদাহৰণ:  

- মই কামটো শেষ কৰিছোঁ।  

- তেওঁ আহি পাইছে।  


✅ **সম্পূৰ্ণ ধাৰাবাহিক বৰ্তমান (Present Perfect Continuous):**  

👉 এক নিৰ্দিষ্ট সময় ধৰি চলি থকা কাম।  

📌 গঠন: Subject + Verb + Since/For + Time  

📝 উদাহৰণ:  

- মই দুঘণ্টা ধৰি পঢ়ি আছোঁ।  

- সি কালি পুৱাৰ পৰাই বাজনা বজাই আছে।


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


## 📍 ২. অতীত কাল (Past Tense)


✅ **সাধাৰণ অতীত (Simple Past):**  

👉 অতীতত সম্পন্ন হোৱা কাম।  

📝 উদাহৰণ:  

- মই গতকাল খেলোঁ।  

- তেওঁ বৰষুণত ভিজিল।  


✅ **ধাৰাবাহিক অতীত (Past Continuous):**  

👉 কোনো কাম অতীতত চলি আছিল।  

📝 উদাহৰণ:  

- মই সেই সময়ত পঢ়ি আছিলোঁ।  

- সি বাজনা বজাই আছিল।  


✅ **সম্পূৰ্ণ অতীত (Past Perfect):**  

👉 অতীতৰ ভিতৰত আগতে সম্পন্ন হোৱা কাম।  

📝 উদাহৰণ:  

- মই যাবলৈ আগতে সি আহি পাইছিল।  

- বৰষুণ আৰম্ভ হোৱাৰ আগতে আমি ঘৰ পালোঁ।  


✅ **সম্পূৰ্ণ ধাৰাবাহিক অতীত (Past Perfect Continuous):**  

👉 অতীতত এক নিৰ্দিষ্ট সময় ধৰি চলি থকা কাম।  

📝 উদাহৰণ:  

- মই দহ মিনিট ধৰি সি পঢ়ি আছিল।  

- তেওঁ পুৱাৰ পৰা কাম কৰি আছিল।


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


## 📍 ৩. ভৱিষ্যৎ কাল (Future Tense)


✅ **সাধাৰণ ভৱিষ্যৎ (Simple Future):**  

👉 আগলৈ হ’বলগা কাম।  

📝 উদাহৰণ:  

- মই কাইলৈ বিদ্যালয়লৈ যাম।  

- সি আহিব।  


✅ **ধাৰাবাহিক ভৱিষ্যৎ (Future Continuous):**  

👉 আগলৈ এক সময়ত চলি থাকিবলগা কাম।  

📝 উদাহৰণ:  

- মই কাইলৈ পুৱা পঢ়ি থাকিম।  

- সি ক্ৰমে গান গাই থাকিব।  


✅ **সম্পূৰ্ণ ভৱিষ্যৎ (Future Perfect):**  

👉 আগলৈ এটা সময়ৰ আগতে সম্পন্ন হৈ থাকিবলগা কাম।  

📝 উদাহৰণ:  

- মই দুপৰলৈ কাম শেষ কৰি থাকিম।  

- সি অহাৰ আগতেই আমি আহি থাকিম।  


✅ **সম্পূৰ্ণ ধাৰাবাহিক ভৱিষ্যৎ (Future Perfect Continuous):**  

👉 আগলৈ এক সময় ধৰি চলি থাকিবলগা কাম।  

📝 উদাহৰণ:  

- মই ১ বজালৈ পঢ়ি থাকিম।  

- সি তিনিঘণ্টা ধৰি কাম কৰি থাকিব।


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


📚 **উপসংহাৰ (Conclusion):**


🔸 বাক্য গঠন আৰু সময়ৰ সঠিক জ্ঞান ভাষাৰ পৰীক্ষাত সফলতাৰ চাবিকাঠি।  

🔸 tense অনুসৰি ক্ৰিয়াৰ ৰূপ শুদ্ধ হ'ব লাগিব।  

🔸 সময় বুজি বাক্য গঠন শিকিলে ব্যাকৰণ, অনুবাদ, ৰচনা সকলোতেই উৎকৃষ্ট ফল পাব।


✅ ✍️ নিয়মিত tense-based বাক্য ৰচনা অনুশীলনে আপোনাৰ ভাষা শুদ্ধ, স্পষ্ট আৰু শক্তিশালী কৰি তুলিব।

📘 ৮. বাক্য সংশোধন (Sentence Correction) – অসমীয়াত সম্পূৰ্ণ ব্যাখ্যা আৰু উদাহৰণ


🔰 **বাক্য সংশোধন** মানে হৈছে ভুল বাক্য চিনাক্ত কৰি তাক ব্যাকৰণিক দৃষ্টিৰে সঠিক ৰূপত লিখা। ই ছাত্র-ছাত্ৰীৰ ভাষা জ্ঞান, ব্যাকৰণিক শুদ্ধতা আৰু বিশ্লেষণ ক্ষমতা উন্নত কৰাত সহায় কৰে।


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


🔎 **বাক্য সংশোধনৰ প্ৰয়োজনীয়তা:**

- শুদ্ধ ভাষা শিকিবৰ বাবে

- পরীক্ষাত নম্বৰ লাভৰ বাবে

- আলোচনা, ৰচনা, অনুবাদ আদিত শব্দৰ সঠিক ব্যৱহাৰ নিশ্চিত কৰিবলৈ


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


## 📍 সাধাৰণ ভুলৰ ধৰণ আৰু সংশোধন


### 1️⃣ **Subject-Verb Agreement (কৰ্তা-ক্ৰিয়াৰ মিল)**

❌ সি বহুত বই পঢ়ে।  

✅ সি বহুতখন বই পঢ়ে।  


❌ মই ফুটবল খেলিব।  

✅ মই ফুটবল খেলোঁ।


---


### 2️⃣ **কালৰ ভুল (Tense Mistake)**

❌ মই ঘৰত আহিছোঁ কালি।  

✅ মই কালি ঘৰত আহিছিলোঁ।  


❌ সি আহি আছে। (যদি অতীতৰ ঘটনা হয়)  

✅ সি আহিছিল।  


---


### 3️⃣ **লিংগৰ ভুল (Gender Error)**

❌ তেওঁ ভাল লৰা। (মহিলাৰ ক্ষেত্ৰত)  

✅ তেওঁ ভাল ছোৱালী।  


---


### 4️⃣ **বচনৰ ভুল (Number Error)**

❌ মই মানুহ এজন দেখি। (বহুবচনত)  

✅ মই মানুহ কিছুমান দেখি।


---


### 5️⃣ **পদৰ অশুদ্ধ ব্যৱহাৰ (Wrong Word Usage)**

❌ মই বিদ্যালয় পঢ়োঁ।  

✅ মই বিদ্যালয়ত পঢ়োঁ।  


❌ সি মোক কলে যে মই যাব।  

✅ সি মোক কলে যে সি যাব।  


---


### 6️⃣ **অনুচিত শব্দ বা পুনৰুক্তি**

❌ মই ঘৰত থাকি থাকি আছোঁ।  

✅ মই ঘৰত আছোঁ।  


❌ তুমি তুমি এইবোৰ কিয় কওঁ?  

✅ তুমি এইবোৰ কিয় কওঁ?


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


## 📍 অনুশীলনৰ বাবে বাক্য সংশোধন:


1. ❌ মই বিদ্যালয় যাম কালি।  

   ✅ মই কালি বিদ্যালয় গৈছিলোঁ।


2. ❌ তেওঁ গান গাইছে গতকাল।  

   ✅ তেওঁ গতকাল গান গাইছিল।


3. ❌ আমি খেলি থাকিব আজি।  

   ✅ আমি আজি খেলিম।


4. ❌ তেনে মানুহ ভাল নহয় নহয়।  

   ✅ তেনে মানুহ ভাল নহয়।


5. ❌ সি মোৰ সহপাঠী এজনী।  

   ✅ সি মোৰ সহপাঠী এজন।


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


📚 **উপসংহাৰ (Conclusion):**


🔸 বাক্য সংশোধন শিক্ষাৰ সহায়ত –  

✅ ছাত্র-ছাত্ৰী সকলে নিজৰ ভাষাগত ভুল চিনাক্ত কৰিব পাৰে।  

✅ শিক্ষাৰ মান, প্ৰতিযোগিতামূলক পৰীক্ষাৰ প্রস্তুতি, আৰু ৰচনাত শুদ্ধতা নিশ্চিত হয়।  

✅ দৈনন্দিন কথোপকথন, অনুবাদ, আৰু প্ৰবন্ধ লেখাত সহায়ক।


✍️ **নিয়মিত বাক্য সংশোধনৰ অনুশীলনে ভাষা শুদ্ধ আৰু গঠনমূলক হ’ব।**


➡️ আপোনাৰ অনুশীলনৰ বাবে নিয়মিত ৫টা বাক্য লৈ নিজে সংশোধন কৰক আৰু শিক্ষকৰ পৰা পৰামৰ্শ লওক।

📘 ৯. বাক্যৰ অনুবাদ (Translation of Sentences) – অসমীয়াত ইংৰাজী আৰু অসমীয়া বাক্যৰ সঠিক ৰূপান্তৰ


🔰 “বাক্যৰ অনুবাদ” হৈছে এটা ভাষাৰ বাক্যক অন্য এটা ভাষালৈ ৰূপান্তৰ কৰা, য’ত মূল বক্তব্য অক্ষুণ্ণ ৰখা হয়। এই অনুশীলনে ছাত্র-ছাত্রীৰ ইংৰাজী-অসমীয়া দুভয় ভাষাৰ ওপৰত দখল শক্তিশালী কৰে।


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


## 📍 অনুবাদৰ প্ৰকাৰ (Types of Translation):


1️⃣ English → Assamese  

2️⃣ Assamese → English


🔸 অনুবাদ কৰোঁতে সময় (Tense), ক্ৰিয়া (Verb), কৰ্তা (Subject), আৰু বাক্যৰ ধাৰণা বুজাটো অতি প্ৰয়োজনীয়।


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


## 📍 ১. English to Assamese – উদাহৰণসহ


✅ **Simple Present Tense:**


- I go to school.  

  👉 মই বিদ্যালয়লৈ যাওঁ।


- He plays football.  

  👉 সি ফুটবল খেলে।


✅ **Simple Past Tense:**


- I saw a bird.  

  👉 মই এটি চৰাই দেখিলোঁ।


- They went home.  

  👉 তেওঁলোকে ঘৰত গ’ল।


✅ **Present Continuous Tense:**


- She is singing a song.  

  👉 ছোৱালীজনে এখন গান গাই আছে।


- I am reading a book.  

  👉 মই এখন কিতাপ পঢ়ি আছোঁ।


✅ **Future Tense:**


- We will go tomorrow.  

  👉 আমি কাইলৈ যাম।


- He will come soon.  

  👉 সি তাড়ে আহিব।


✅ **Imperative Sentences (আদেশ):**


- Close the door.  

  👉 দুৱাৰখন বন্ধ কৰা।


- Please help me.  

  👉 অনুগ্ৰহ কৰি মোক সহায় কৰক।


✅ **Exclamatory Sentences (আবেগ):**


- What a beautiful flower!  

  👉 কি সুন্দৰ ফুল!


- How nice the weather is!  

  👉 কিমান ধুনীয়া বতাহ।


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


## 📍 ২. Assamese to English – উদাহৰণসহ


✅ **Simple Present:**


- মই ভাত খোঁ।  

  👉 I eat rice.


- সি গান গায়।  

  👉 He sings a song.


✅ **Past Tense:**


- তেওঁ মোক দেখা পাইছিল।  

  👉 He had seen me.


- আমি খেলা চাইছিলোঁ।  

  👉 We watched the game.


✅ **Future Tense:**


- সি কাইলৈ আহিব।  

  👉 He will come tomorrow.


- মই পঢ়িম।  

  👉 I will study.


✅ **Interrogative Sentences (প্ৰশ্ন):**


- তুমি ক'লৈ যোৱা?  

  👉 Where are you going?


- সি কি কৰিছে?  

  👉 What is he doing?


✅ **Negative Sentences (নিষেধ):**


- মই যোৱা নাই।  

  👉 I did not go.


- তেওঁ বুজা নাছিল।  

  👉 He did not understand.


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


📚 **উপসংহাৰ (Conclusion):**


🔸 অনুবাদ কৌশল ভালদৰে আয়ত্ব কৰিলে –  

✅ ইংৰাজী আৰু অসমীয়া দুয়ো ভাষাৰ ওপৰত দখল হয়।  

✅ ৰচনা, পঠন, কথোপকথন, আৰু ব্যাকৰণ উন্নত হয়।  

✅ পরীক্ষাত ইংৰাজী-অসমীয়া অনুবাদৰ অংশত পূৰ্ণ নম্বৰ লাভ কৰা সহজ হয়।


✍️ অনুশীলন টিপছ:  

➤ প্ৰতি দিন ৫টা ইংৰাজী বাক্য লৈ অসমীয়া অনুবাদ কৰক।  

➤ লগতে ৫টা অসমীয়া বাক্য ইংৰাজীলৈ অনুবাদ কৰক।


🔑 “Translation is not word to word – it's meaning to meaning.”

📘 ১০. বাক্য ৰচনাত সাধাৰণ ভুলসমূহ (Common Mistakes in Sentence Formation) – অসমীয়াত পূৰ্ণ ব্যাখ্যা


🔰 ছাত্র-ছাত্রী আৰু ভাষা শিক্ষাৰ্থীসকলৰ মাজত বাক্য গঠনৰ সময়ত হোৱা কিছু সাধাৰণ ভুল থাকে যি পৰীক্ষাত নম্বৰ হেৰুৱাবলৈ বাধ্য কৰে। এই অংশত আমি সেইবোৰ ভুল চিনাক্ত কৰি সঠিক নিয়ম শিকিম।


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


## 📍 ১. Subject-Verb Agreement (কৰ্তা-ক্ৰিয়াৰ মিল)


❌ তেখেতে ৰাইজক আদৰ্শ দাঙি ধৰে।  

✅ তেখেতে ৰাইজক আদৰ্শ দাঙি ধৰিছে।


❌ মই পঢ়ে।  

✅ মই পঢ়োঁ।


🔹 *Subject অনুসৰি ক্ৰিয়াৰ ৰূপ ঠিক হ’ব লাগিব।*


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


## 📍 ২. কালৰ ভুল (Tense Mistakes)


❌ মই কালি বিদ্যালয় যাম।  

✅ মই কালি বিদ্যালয় গৈছিলোঁ।


❌ তেওঁ আহি আছে।  

✅ তেওঁ আহিছিল।


🔹 *বাক্যৰ সময় ঠিককৈ চিনাক্ত কৰি কাল বাছনি কৰক।*


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


## 📍 ৩. বাক্য গঠনৰ ভুল (Sentence Structure Errors)


❌ সি মোক কলে যে মই যাব।  

✅ সি মোক কলে যে সি যাব।


❌ মই পঢ়িব জানো?  

✅ মই কি পঢ়িব জানো?


🔹 *বাক্যৰ লগত লগ নাখোৱা অংশ হ’ব নালাগে।*


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


## 📍 ৪. লিংগৰ ভুল (Gender Confusion)


❌ মই এজনী ল’ৰা।  

✅ মই এজন ল’ৰা।


❌ তেওঁ এজন ডাক্তৰী ছোৱালী।  

✅ তেওঁ এজনী ডাক্তৰী ছোৱালী।


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


## 📍 ৫. বচনৰ ভুল (Singular/Plural Errors)


❌ মই মানুহ এজন দেখা।  

✅ মই এজন মানুহ দেখিলোঁ।


❌ আমি এখন কিতাপ পঢ়োঁ।  

✅ আমি কেইখন কিতাপ পঢ়োঁ।


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


## 📍 ৬. পদ ব্যৱহাৰৰ ভুল (Wrong Word Usage)


❌ তেওঁ মোক পঢ়ে।  

✅ তেওঁ মোক পঢ়ায়।


❌ মই ঘৰ গৈ আছোঁ।  

✅ মই ঘৰলৈ গৈছোঁ।


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


## 📍 ৭. বিশেষ্য-বিশেষণৰ মিল


❌ খুব সৰু মানুহজন।  

✅ মানুহজন খুব সৰু।


❌ ধুনীয়া এখন গান।  

✅ এখন ধুনীয়া গান।


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


## 📍 ৮. দ্বৈত/অবাঞ্ছিত শব্দ ব্যৱহাৰ


❌ তুমি তুমি এই কথাবোৰ কিয় কওঁ?  

✅ তুমি এই কথাবোৰ কিয় কওঁ?


❌ মই পঢ়ি থাকি আছোঁ।  

✅ মই পঢ়ি আছোঁ।


━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


📚 **উপসংহাৰ (Conclusion):**


🔸 এইসকল সাধাৰণ ভুলবোৰ চাবি আৰু শুদ্ধ বাক্য ৰচনাৰ ভিতৰেদি –  

✅ আপোনাৰ ভাষাৰ বুজ তথা ব্যাকৰণিক সক্ষমতা বৃদ্ধি পায়।  

✅ আপোনাৰ লিখন, বক্তৃতা আৰু অনুবাদ অধিক প্ৰভাৱশালী হয়।  

✅ প্ৰতিযোগিতামূলক পৰীক্ষাত শুদ্ধতা নিশ্চিত হয়।


✍️ *নিজে বাক্য ৰচি শিক্ষক/সহপাঠীক দেখুৱাই মত ল’ব – “অভ্যাসে কৰি মানুহক পাৰদৰ্শী কৰে।”*

Comments

Popular posts from this blog

HSLC |SEBA| Science Lesson-6 Life Process Most Important MCQ| Questions and Answers Class X

    VIDYA UNNATI ACADEMY HSLC |SEBA|  Science Lesson-6 Life Process Most Important MCQ| Questions and Answers Class X   দশম শ্ৰেণীৰ   বিজ্ঞান কিতাপৰ অধ্যায়   ৬ :- জীৱন প্ৰক্ৰিয়া উক্ত পাঠৰ কিছুমান  গুৰুত্বপূৰ্ণ  MCQ । প্ৰশ্ন উত্তৰ   সৈতে  দিয়া হৈছে । এইটো page ৰ জৰিয়তে ছাত্ৰ-ছাত্ৰী সকলকে   উক্ত পাঠৰ অতি চমু   প্রশ্নৰ     উত্তৰ জানিবলৈ সক্ষম হব ।   প্ৰ 1. স্বপোষীয় পৰিপুষ্টিত প্ৰয়োজন হয়      A) সূৰ্যৰ পোহৰ      B) কাৰ্বন ডাই অক্সাইড আৰু        পানী      C) পত্ৰহৰিৎ      D). ওপৰৰ আটাইকেইটাই উত্তৰ :-     D). ওপৰৰ আটাইকেইটাই প্ৰ 2.আমি কিহৰ ওপৰত বিত্তি কৰি কোনো এটা জীৱ মৃত নে জীৱিত তাক ঠাৱৰ কৰো ?     A). চলনৰ     B) অস্থানৰ     C) অচলনৰ     D) A আৰু B দুয়োটাই উত্তৰ :- A). চলনৰ ...

Class 11 Alternative English | Chapter 1 Suitor and Papa | by Anton Chekhov| Summary Suitor and Papa

Class 11 Alternative English | Chapter 1 Suitor and Papa | by Anton Chekhov| Summary Suitor and Papa Today our topic is on the suitor and papa summary, class 11 Alternative English book Seasons notes AHSEC Assam Board, and questions and answers. The Suitor and Papa story was written by Anton Chekov. In this chapter, the suitor and papa are included in the class 11 chinar alternative book of AHSEC. Here you get ncert solutions, important questions, comprehension, reference to the context, and textual question answers. The suitor and papa notes Suitor and Papa summary The 'Suitor and Papa' is the story of a young man Pyotr Petrovich Milkin who spent the whole day with Nastya, one of Kondrashkin's daughters. Seeing this most people thought that Milkin and Nastya would be sure to marry. Milkin's friends started asking him for a stag party(a party was attended only by a man) because they had come to know that Milkin was getting married. But Milkin was not serious about get...

Assamese grammar.সামৰ্থক শব্দ (প্ৰতিশব্দ).Synonyms In Assamese.How to improve assamese Grammar ‌

  সামৰ্থক শব্দ         ( প্ৰতিশব্দ ) অসমত   প্ৰতি বছৰেই অসমীয়া মাধ্যমৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে  ‌অসমীয়া বিষয়ৰ পৰীক্ষা দিব লাগে।       ব্যাকৰণত সামৰ্থক শব্দ অৰ্থ  উত্তৰ হিচাপে লিখিব লাগে । এই পেইজৰ জৰিয়তে ছাত্ৰ ছাত্ৰীয়ে সামৰ্থক শব্দৰ বিষয়ে জানিবলৈ সক্ষম হব । লগতে সামৰ্থক শব্দ অৰ্থ PDF Download কৰিব পাৰিব ।   তলত কিছুমান সামৰ্থক শব্দ অৰ্থ দিয়া হৈছে--            ------- অ---- অগ্নি :-  অনল,   জুই,   বহ্নি,   পাৱক,   হুতাশন।   অতি  : -  অত্যন্ত, অতিশয়, অধিক, খুব, পৰম। অনুৰাগ : -   আসক্তি, প্ৰেম। অন্ধকাৰ  : -  তমঃ, তিমিৰ, আন্ধাৰ, নিশি। অমৰাপুৰী  : -  স্বৰ্গ, দেৱলোক। অমৃত : -   সুধা, অমিয়, পীযুষ। অৰ্থ : -   ধন, বিভৱ, বৈভৱ, বিভূতি, টকা, পইচা,   সম্পদ, বিত্ত, ঐশ্বৰ্য। অলংকাৰ : -   আভৰণ, কানি-কাপোৰ। অসুৰ : -  দৈত্য, দানৱ, দেৱাৰি, ইন্দ্ৰাৰি,দিতিসুত, দেৱৰিপু। অসুখ:  অশান্তি, বেজাৰ, অসন্তোষ, অসুস্থতা।   ...