Skip to main content

পদ | Parts of Speech in Assamese! Assamese Grammar

 

পদ | Parts of Speech in Assamese

পদ কি বা পদ কাক বোলে যদি প্ৰশ্ন উত্তৰ বিচাৰি  ইয়াত আহিছে নেকি? যদি হয় তেন্তে আপুনি নিশ্চয় সঠিক স্থানত আহিছে। আজি আমি এই আলোচনাত Assamese Grammar  পদ (Parts of Speech in Assamese) বিষয়ে আলোচনা কৰিম। তেন্তে আহক আজি আমি তলত উল্লেখ কৰা অতি প্ৰয়োজনীয় বিষয়সমুহ বুজি লওঁ।

1.   পদ কি বা পদ কাক বোলে?

2.   পদৰ প্ৰকাৰ কি কি?

3.   বিশেষ্য পদ কি?

4.   সৰ্বনাম পদ কি?

5.   বিশেষণ পদ কি?

6.   ক্ৰিয়া পদ কি?

7.   অব্যয় পদ কি?

পদ কাক বোলে?

কিছুমান অৰ্থপূৰ্ণ শব্দ যেতিয়া ব্যাকৰণিক বিধি মতে লগলাগি কোনো অৰ্থ প্ৰকাশ কৰে তেতিয়া তাক বাক্য (Sentence) বুলি কোৱা হয়। কোনো বাক্যত ব্যৱহাৰ হোৱা প্ৰতিটো অৰ্থব্যঞ্জক শব্দই একো একোটা পদ (Parts of Speech) উদাহৰণ স্বৰূপে: ৰাজিব এজন ভাল ৰা।

ওপৰৰ বাক্যটোত চাৰিটা অৰ্থব্যঞ্জক শব্দ আছে, যথা– ‘ৰাজিব’, ‘এজন’, ‘ভালআৰুৰা ইয়াৰ প্ৰতিটো শব্দই একো একোটা পদ।

গঠন আৰু বৈশিষ্ট্য অনুযায়ী অসমীয়া পদবোৰক প্ৰধানকৈ দুটা ভাগত ভাগ কৰা হৈছে, যেনে

1.   সব্যয় পদ (Declinables)

2.   অব্যয় পদ (Indeclinables)

               বাক্যত ব্যৱহাৰ হওঁতে বিভক্তি যুক্ত হৈ বাক্য ভেদে ভিন ভিন ৰূপ গ্রহণ কৰা শব্দবোৰক সব্যয় পদ বোলে। উদাহৰণৰমেশ এজন শিক্ষক। ভাল শিক্ষকে ভালদৰে পঢ়ায়। ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে শিক্ষকক শ্ৰদ্ধা কৰে।

             উপৰি উক্ত প্ৰথম বাক্যটোতশিক্ষকএটি পদ এই পদটি দ্বিতীয় আৰু তৃতীয় বাক্যত ৰূপ সলাই ক্ৰমেশিক্ষকেআৰুশিক্ষককহৈছে। অৰ্থাৎশিক্ষকপদটিৰ লগত দ্বিতীয় আৰু তৃতীয় বাক্যটিত বিভক্তি যোগ হৈছে। সেয়েশিক্ষকপদটি সব্যয় পদ।

আনহাতে বাক্যত ব্যৱহাৰ হওঁতে বিভক্তি যোগ নোহোৱা আৰু বাক্য ভেদে ভিন্ন ৰূপ গ্রহণ নকৰা শব্দবোৰক অব্যয় পদ বোলে। উদাহৰণৰাজু বা প্রীতি তালৈ যোৱা। ৰামু আৰু তপু দুয়োজনেই ভাল ৰা।

উক্ত বাক্য দুটাত ব্যৱহাৰ হোৱাবাআৰুআৰুপদ দুটি অব্যয় পদ। এই পদটিৰ লগত কোনো বিভক্তি যোগ হোৱা নাই।

অসমীয়া ভাষাৰ পদবোৰক মুঠতে পাঁচ ভাগত ভাগ কৰা হৈছে,

সেইকেইটা তলত উল্লেখ কৰা হল :

Read Also:- MATHEMATICAL SYMBOLS WITH NAME

1.   বিশেষ্য (Noun)

2.   সৰ্বনাম (Pronoun)

3.   বিশেষণ (Adjective)

4.   ক্ৰিয়া (Verb)

5.   অব্যয় (Indeclinables)

তলত এইবোৰৰ বিষয়ে আলোচনা কৰা

বিশেষ্য (Noun):- 

                             যি পদে কোনো ব্যক্তি, বস্তু, ঠাই, গুণ আদিৰ নাম বুজায় তাকে বিশেষ্য পদ বোলে। অৰ্থাৎ নাম মাত্ৰেই বিশেষ্য।

উদাহৰণ

মাদ্রাজ ডাঙৰ চহৰ।

 ক্ষমা মহান গুণ।

 দিবেন এজন ৰা।

হীৰা মূল্যবান ধাতু।

উক্ত বাক্যবোৰতমাদ্রাজ ’, ‘ক্ষমা ’ ‘দিবেন’, ‘হীৰাআদি শব্দই ক্ৰমে ঠাইৰ নাম, গুণৰ নাম, মানুহৰ নাম আৰু  ধাতুৰ নাম বুজাইছে। এইবোৰেই একো একোটা বিশেষ্য।

সবৰ্বনাম (Pronoun):-

                    বিশেষ্য পদৰ সলনি ব্যৱহাৰ হোৱা পদকে সৰ্বনাম পদ বোলে।

উদাহৰণ

        দিব্য এজন ভাল ছাত্ৰ।
        তেওঁ অষ্টম শ্ৰেণীত পঢ়ে।

ওপৰৰ দুটা বাক্যৰ প্ৰথমটোত ব্যৱহাৰ হোৱাদিব্যপদটো বিশেষ্য পদ। দ্বিতীয় বাক্যটোত ব্যৱহাৰ হোৱাতেওঁপদটি সবৰ্বনাম। কিয়নোতেওঁপদটিদিব্যপদৰ সলনি ব্যৱহাৰ কৰা হৈছে।

কিছুমান বিশেষ্য পদৰ উদাহৰণ তাই, আমি, সি, তেওঁ, সিহঁত, তেওঁলোক, আমালোক, আপোনালোক, তেখেত, তেখেতসকল ইত্যাদি।

বিশেষণ (Adjective):-

                      যি পদে কোনো বিশেষ্য বা সর্ব্বনাম পদৰ গুণ, দোষ, অৱস্থা, সংখ্যা, পৰিমাণ আদি বুজায় তাকে বিশেষণ বোলে।

উদাহৰণ

   কনক এজন ভাল ৰা।
গীতা এজনী দুষ্ট ছোৱালী।
ডালিমটো পকা।
তাত চাৰিখন কিতাপ আছে।
মোক দুই লিটাৰ মিঠাতেল দিয়া

ওপৰৰ বাক্যবোৰত ব্যৱহাৰ হোৱাভাল’ ‘দুষ্ট’, ‘পকা’, চাৰিখন’, ‘দুই লিটাৰআদি শব্দবোৰে ক্ৰমে গুণ, দোষ, অৱস্থা, সংখ্যা, পৰিমাণ আদিক বুজাইছে। এইবোৰেই বিশেষণ পদ।

ক্ৰিয়া (Verb):-

             যি পদে কোনো কাম কৰা বা নকৰা অৰ্থ বুজায় তাকে ক্ৰিয়া বোলে। যেনে

আমি আম খাওঁ।
তোমালোক আহিলা।
তাই এখন চিঠি লিখিছে।
সিহঁতে কামটো নকৰিলে।

ওপৰৰ বাক্যবোৰতখাওঁ’, ‘আহিল’, ‘লিখিছে’, ‘নকৰিলেআদি পদে কোনো কাম কৰা, হোৱা বা নোহোৱা বুজাইছে। এই পদবোৰেই ক্ৰিয়া।

অব্যয় পদ (Indeclinables):-

         বাক্যত ব্যৱহাৰ হওঁতে যি পদৰ লগত কোনো বিভক্তি যোগ নহয় তাকে অব্যয় পদ বোলে। উদাহৰণ

                     ৰাজেন অথবা তেওঁৰ ভাইটিয়ে খিৰিকীটো ভাঙিলে।
ৰাম আৰু যদু দুয়ো বন্ধু।
তেওঁ বা তেওঁৰ বন্ধুয়ে ভাল খেলে।

উক্ত বাক্য দুটাতঅথবা’, ‘নাইবা’ ‘আৰু’ ‘বা’ – পদকেইটি অব্যয় পদ।

ওপৰত আমি পদ কি বা পদ কাক বোলে কেই প্ৰকাৰৰ সেই বিষয়ে আলোচনা কৰিলোঁ। এতিয়া আমি ওপৰোক্ত আলোচনাৰ পৰা কি কি প্ৰশ্ন পৰীক্ষাত সুধিব পাৰে তাৰ কিছু আভাস দিবলৈ তলৰ অনুশীলনীত কিছু প্ৰশ্নৰ যোগান ধৰাৰ প্ৰয়াস কৰিছো।

Read Also:- অসমীয়া বিপৰীত শব্দ

 

1.     পদ কাক বোলে?

2.     বৈশিষ্ট্য অনুযায়ী অসমীয়া পদক কেই শ্ৰেণীত  ভাগ কৰা হৈছে? 

3.     সব্যয় পদ কাক বোলে? উদাহৰণসহ বুজাই লিখা।

4.     অব্যয় পদ কাক বোলে? উদাহৰণসহ বুজাই লিখা।

5.     বিশেষ্য বাক্য কাক বোলে? উদাহৰণসহ বুজাই লিখা।।

6.     সৰ্বনাম পদ কাক বোলে? উদাহৰণসহ বুজাই লিখা।

7.     বিশেষণ কাক বোলে? উদাহৰণসহ বুজাই লিখা।

8.     ক্ৰিয়া বাক্য কাক বোলে? উদাহৰণসহ বুজাই লিখা।

তলত দিয়া বাক্যবোৰৰ কোনটো কি পদ লিখা

() সোন মূল্যবান ধাতু।

() দয়া এক মানৱীয় গুণ।

() তুমি বা তোমাৰ ভাইটিয়ে কামটো কৰিলে।

() সিহঁত জ্ঞানী।

() সি এজন গুণী ৰা।

() তাত পাঁচখন কিতাপ আছে।

() ৰাজেন্দ্ৰ এজন ভাল ডাক্টৰ

() তুমি অথবা তাই দোষী।

() দিল্লী ভাৰতৰ ৰাজধানী।

() তোমাৰ ককাই এজন ভাল খেলুৱৈ। 

 

 

 

 

 

 

 


Comments

Popular posts from this blog

HSLC |SEBA| Science Lesson-6 Life Process Most Important MCQ| Questions and Answers Class X

    VIDYA UNNATI ACADEMY HSLC |SEBA|  Science Lesson-6 Life Process Most Important MCQ| Questions and Answers Class X   দশম শ্ৰেণীৰ   বিজ্ঞান কিতাপৰ অধ্যায়   ৬ :- জীৱন প্ৰক্ৰিয়া উক্ত পাঠৰ কিছুমান  গুৰুত্বপূৰ্ণ  MCQ । প্ৰশ্ন উত্তৰ   সৈতে  দিয়া হৈছে । এইটো page ৰ জৰিয়তে ছাত্ৰ-ছাত্ৰী সকলকে   উক্ত পাঠৰ অতি চমু   প্রশ্নৰ     উত্তৰ জানিবলৈ সক্ষম হব ।   প্ৰ 1. স্বপোষীয় পৰিপুষ্টিত প্ৰয়োজন হয়      A) সূৰ্যৰ পোহৰ      B) কাৰ্বন ডাই অক্সাইড আৰু        পানী      C) পত্ৰহৰিৎ      D). ওপৰৰ আটাইকেইটাই উত্তৰ :-     D). ওপৰৰ আটাইকেইটাই প্ৰ 2.আমি কিহৰ ওপৰত বিত্তি কৰি কোনো এটা জীৱ মৃত নে জীৱিত তাক ঠাৱৰ কৰো ?     A). চলনৰ     B) অস্থানৰ     C) অচলনৰ     D) A আৰু B দুয়োটাই উত্তৰ :- A). চলনৰ ...

Assamese grammar.সামৰ্থক শব্দ (প্ৰতিশব্দ).Synonyms In Assamese.How to improve assamese Grammar ‌

  সামৰ্থক শব্দ         ( প্ৰতিশব্দ ) অসমত   প্ৰতি বছৰেই অসমীয়া মাধ্যমৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে  ‌অসমীয়া বিষয়ৰ পৰীক্ষা দিব লাগে।       ব্যাকৰণত সামৰ্থক শব্দ অৰ্থ  উত্তৰ হিচাপে লিখিব লাগে । এই পেইজৰ জৰিয়তে ছাত্ৰ ছাত্ৰীয়ে সামৰ্থক শব্দৰ বিষয়ে জানিবলৈ সক্ষম হব । লগতে সামৰ্থক শব্দ অৰ্থ PDF Download কৰিব পাৰিব ।   তলত কিছুমান সামৰ্থক শব্দ অৰ্থ দিয়া হৈছে--            ------- অ---- অগ্নি :-  অনল,   জুই,   বহ্নি,   পাৱক,   হুতাশন।   অতি  : -  অত্যন্ত, অতিশয়, অধিক, খুব, পৰম। অনুৰাগ : -   আসক্তি, প্ৰেম। অন্ধকাৰ  : -  তমঃ, তিমিৰ, আন্ধাৰ, নিশি। অমৰাপুৰী  : -  স্বৰ্গ, দেৱলোক। অমৃত : -   সুধা, অমিয়, পীযুষ। অৰ্থ : -   ধন, বিভৱ, বৈভৱ, বিভূতি, টকা, পইচা,   সম্পদ, বিত্ত, ঐশ্বৰ্য। অলংকাৰ : -   আভৰণ, কানি-কাপোৰ। অসুৰ : -  দৈত্য, দানৱ, দেৱাৰি, ইন্দ্ৰাৰি,দিতিসুত, দেৱৰিপু। অসুখ:  অশান্তি, বেজাৰ, অসন্তোষ, অসুস্থতা।   ...

NCERT solutions Class 11 English Hornbill Chapter 1 The Portrait of a Lady

Class 11. English: 'Hornbill' Chapter: 1  The Portrait of A Lady TEXTUAL QUESTION AND ANSWER UNDERSTANDING THE TEXT Mention 1. The three phases of the author’s relationship with his grandmother before he left the country to study abroad. Ans. (a) The author and his grandmother had a good relationship. She used to wake him up and get him ready for school. She used to pack the things required by him for the day and walked him to school every day. She used to visit the temple that was attached to the school. (b) In the second phase the parents of the author went to the city to settle in and called them. In the city, his relationship with his grandmother took a turn. He started going to an English medium school, she no longer accompanied him to his school. (C) In the third phase he went to the university. He had his own room and this made their relationship sour. She stopped talking to everyone and spent her whole day sitting at her spinning wheel, reciting prayers and moving beads...