Skip to main content

Translation From Hindi to English ! Practice Translation From Hindi to English.

             Practice Translation From Hindi to English  


1. बच्चे रोज शतरंज खेलते हैं।

2. जब मैं वहां गया वह सो रही थी।

3. क्या तुम उसे पहचानते हो ?

4. तुम्हारा भाई कौन सी कक्षा में पढता है ?

5. तुम्हे इंग्लिश कौन पढ़ाता है ?

6. मेरे पहुंचने से पहले गाड़ी जा चुकी थी।

7. यदि तुमयहाँ आओगे हम तुम्हारी मदद करेंगे।

8. पंखा चल रहा था।

9. सुबह से बारिश हो रही है।

10. हमने नाश्ता कर लिया है।

11. वह इस समय खाना पका रही होगी।

12. क्या बारिश हो रही  है ?

13. हम जब से यहाँ आये उससे नहीं मिले हैं।

14. एक काम करोगे ?

15. चलें ?

16. बाल बच्चे कैसे हैं, भाई साहब ?

17. आज कैसे तकलीफ की ?

18. क्या मुझ पर एहसान करोगे ?

19. क्या आप  मुझ से नाराज हैं ?

20. कौन सी सड़क बैंक  तरफ जाती है ?

Translation of the above sentences in to English -

1. Children play chess everyday.

2. When I went there, she was sleeping.

3. Do you recognize him ?

4. In which class does your brother read ?

5. Who teaches you English ?

6. The train had left before I reached the station.

7. If you come here, we shall help you.

8. The fan was on.

9. It has been raining since morning.

10. We have taken our breakfast.

11. She will be cooking food this time.

12. Is it raining ?

13. We haven't seen him since we came here.

 ( Note - In such sentences connected with since we use present perfect in one part and past perfect in another one. )

 14. Will you do one thing ?

15. Shall we go/ leave ?

16. How is the family, bro

Hindi to English Translation

17. What brought you here today ?

18. Will you do me a favor ?

19. Are you angry with me ?

20. Which road leads to the bank ?

 

 

 

Comments

Popular posts from this blog

Assamese grammar.সামৰ্থক শব্দ (প্ৰতিশব্দ).Synonyms In Assamese.How to improve assamese Grammar ‌

  সামৰ্থক শব্দ         ( প্ৰতিশব্দ ) অসমত   প্ৰতি বছৰেই অসমীয়া মাধ্যমৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে  ‌অসমীয়া বিষয়ৰ পৰীক্ষা দিব লাগে।       ব্যাকৰণত সামৰ্থক শব্দ অৰ্থ  উত্তৰ হিচাপে লিখিব লাগে । এই পেইজৰ জৰিয়তে ছাত্ৰ ছাত্ৰীয়ে সামৰ্থক শব্দৰ বিষয়ে জানিবলৈ সক্ষম হব । লগতে সামৰ্থক শব্দ অৰ্থ PDF Download কৰিব পাৰিব ।   তলত কিছুমান সামৰ্থক শব্দ অৰ্থ দিয়া হৈছে--            ------- অ---- অগ্নি :-  অনল,   জুই,   বহ্নি,   পাৱক,   হুতাশন।   অতি  : -  অত্যন্ত, অতিশয়, অধিক, খুব, পৰম। অনুৰাগ : -   আসক্তি, প্ৰেম। অন্ধকাৰ  : -  তমঃ, তিমিৰ, আন্ধাৰ, নিশি। অমৰাপুৰী  : -  স্বৰ্গ, দেৱলোক। অমৃত : -   সুধা, অমিয়, পীযুষ। অৰ্থ : -   ধন, বিভৱ, বৈভৱ, বিভূতি, টকা, পইচা,   সম্পদ, বিত্ত, ঐশ্বৰ্য। অলংকাৰ : -   আভৰণ, কানি-কাপোৰ। অসুৰ : -  দৈত্য, দানৱ, দেৱাৰি, ইন্দ্ৰাৰি,দিতিসুত, দেৱৰিপু। অসুখ:  অশান্তি, বেজাৰ, অসন্তোষ, অসুস্থতা।   ...

HSLC |SEBA| Science Lesson-6 Life Process Most Important MCQ| Questions and Answers Class X

    VIDYA UNNATI ACADEMY HSLC |SEBA|  Science Lesson-6 Life Process Most Important MCQ| Questions and Answers Class X   দশম শ্ৰেণীৰ   বিজ্ঞান কিতাপৰ অধ্যায়   ৬ :- জীৱন প্ৰক্ৰিয়া উক্ত পাঠৰ কিছুমান  গুৰুত্বপূৰ্ণ  MCQ । প্ৰশ্ন উত্তৰ   সৈতে  দিয়া হৈছে । এইটো page ৰ জৰিয়তে ছাত্ৰ-ছাত্ৰী সকলকে   উক্ত পাঠৰ অতি চমু   প্রশ্নৰ     উত্তৰ জানিবলৈ সক্ষম হব ।   প্ৰ 1. স্বপোষীয় পৰিপুষ্টিত প্ৰয়োজন হয়      A) সূৰ্যৰ পোহৰ      B) কাৰ্বন ডাই অক্সাইড আৰু        পানী      C) পত্ৰহৰিৎ      D). ওপৰৰ আটাইকেইটাই উত্তৰ :-     D). ওপৰৰ আটাইকেইটাই প্ৰ 2.আমি কিহৰ ওপৰত বিত্তি কৰি কোনো এটা জীৱ মৃত নে জীৱিত তাক ঠাৱৰ কৰো ?     A). চলনৰ     B) অস্থানৰ     C) অচলনৰ     D) A আৰু B দুয়োটাই উত্তৰ :- A). চলনৰ ...

NCERT solutions Class 11 English Hornbill Chapter 1 The Portrait of a Lady

Class 11. English: 'Hornbill' Chapter: 1  The Portrait of A Lady TEXTUAL QUESTION AND ANSWER UNDERSTANDING THE TEXT Mention 1. The three phases of the author’s relationship with his grandmother before he left the country to study abroad. Ans. (a) The author and his grandmother had a good relationship. She used to wake him up and get him ready for school. She used to pack the things required by him for the day and walked him to school every day. She used to visit the temple that was attached to the school. (b) In the second phase the parents of the author went to the city to settle in and called them. In the city, his relationship with his grandmother took a turn. He started going to an English medium school, she no longer accompanied him to his school. (C) In the third phase he went to the university. He had his own room and this made their relationship sour. She stopped talking to everyone and spent her whole day sitting at her spinning wheel, reciting prayers and moving beads...