VIDYA UNNATI
ACADEMY
এটা শব্দত প্ৰকাশ কৰা ( বাক্- সংহতি) One Word Substitutes in Assamese.
বাক্- সংহতি কাকবোলে?
বাক্- সংহতি:-- কোনো এটা
বাক্য বা বাক্যৰ একোটা খণ্ড সংক্ষেপে কৰি একোটা শব্দতে প্ৰকাশ কৰিব পৰা যায় ।
ইয়াকে বাক্ - সংহতি বা এটা শব্দত প্ৰকাশ কৰা বোলা হয় । তলত তাৰ কিছুমান উদাহৰণ
দিয়া হ’লঃ—
1) ভাল দেখিব নোৱৰা– পৰশ্ৰীকাতৰ , চকু - চৰহা ।
2) যি আনৰ অধীন নহয় — স্বাধীন ।
3) যি আনৰ অধীন —
পৰাধীন।
4) যি আনৰ বস্তু বলেৰে কাঢ়ি নিয়ে — ডকাইত ।
5) যি লোকে বিশ্বাস ৰাখিব নোৱাৰে— অবিশ্বাসী।
6) যি মাটিৰ উৎপাদিকা শক্তি নাই— অনুৰ্বৰা।
7) যি মাটিত সাৰ নাই— অসাৰুৱা
।
8) ঘাঁহেৰে ভৰা যি ঠাই — ঘাঁহনি।
9) যি কথাৰ অৰ্থ নাই— নিৰৰ্থক , অর্থহীন ,
অর্থশূন্য ।
10) খাবলৈ অনা কল - পুলি — পচলা ।
11) কলেৰে ভৰা যি ঠাই— কলনি।
12) কাণেৰে নুশুনা যি মানুহ — কলা ।
13) যি তিৰোতাই কাপোৰ ব’ব জানে— শিপিনী ।
14) গৰু বন্ধা ঠাই— গোহালি ।
15) ম’হ বন্ধা ঠাই — খুঁটি ।
16) যি মাগি খায় — মগনিয়াৰ ।
17) যি খুজি খায়— খোজনিয়াৰ ৷
18) যি দীর্ঘকাল জীয়াই থাকে — দীর্ঘজীৱী ।
19) গোটেই জীৱন জুৰি — আজীৱন ।
20) যি নিজৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ কৰি চলে — আত্মনিৰ্ভৰশীল
, স্বাৱলম্বী ।
21) যি পৰৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ কৰি চলে— পৰনিৰ্ভৰশীল ।
22) যি বস্তু দিব পৰা নাযায়— অদেয় ।
23) যি কথা জনা নাযায়— অজ্ঞাত , অজানিত ।
24) যাক সহজতে লাভ কৰা যায়— সুলভ , অনায়াসলভ্য ,
সহজলভ্য ।
25) যাক সহজতে লাভ কৰিব নোৱাৰি— দুর্লভ ।
26) নোহোৱা বস্তু উদ্ভাৱন কৰোতা— আৱিষ্কাৰক ,
আৱিষ্কর্তা ।
27) যি আনৰ মুখলৈ বাট চাই থাকে— পৰমুখাপেক্ষী ।
28) যাৰ বল আছে — বলী ।
29) যি পথৰপৰা বিচলিত হৈছে — পথভ্রষ্ট
।
30) যি দেশৰ হকে মৃত্যুবৰণ কৰে— শ্বহীদ ।
31) যি মানুহৰ নিজাপী ঘৰ - বাৰী নাই বা একে
ঠাইতে থিতাপি হৈ নথকা এজাতি মানুহ — অঘৰী ।
32) যি জন্তু ঘৰত পোহা হয়— পোহনীয়া ।
33) যি অতিশয় দীঘল নহয় – নাতিদীর্ঘ ।
34) যি জুইত পুৰি নাযায়— অদাহ্য ।
35) যি আগেয়ে শুনা নাই — অশ্রুতপূর্ব ।
36) যি ঘটনা আগেয়ে ঘটা নাই— অভূতপূর্ব
।
37) যি চিঠি বিলায়— পিয়ন ।
38) যি জনে বিয়া কৰোৱা নাই– অবিবাহিত , আবিয়ৈ
।
39) যি মানুহে দেশক ভাল পায়—
দেশপ্রেমিক ।
40) যাৰ ধন আছে — ধনী ।
41) যি মানুহ দেশৰ ভক্ত — দেশভক্ত ।
42) যাৰ বল নাই— নির্বলী , দুর্বল ।
43) যি জন কৰ্মত বীৰৰ তুল্য— কর্মবীৰ ।
44) যাৰ মান আছে— মানী ।
45) যি জন সাহিত্যত সম্রাটৰ তুল্য — সাহিত্য -
সম্রাট ।
46) যি দুয়োটা চকুৰে দেখা নাপায় - অন্ধ ।
47) ঘৰত থকা জন্তু— ঘৰচীয়া ।
48) যি এটা চকৰে নেদেখে — কণা ।
49) যাৰ পিতৃ- মাতৃ দুয়ো মৰিছে — ঘাট মাউৰা ।
50) বাটেৰে যোৱা মানুহ — বাটৰুৱা ।
এতিয়া ই পঢ়া:- দশম
শ্ৰেণীৰ বিজ্ঞান কিতাপৰ অধ্যায় ৬ :- জীৱন প্ৰক্ৰিয়া
উক্ত
পাঠৰ কিছুমান
গুৰুত্বপূৰ্ণ MCQ । প্ৰশ্ন উত্তৰ
সৈতে দিয়া হৈছে ।
51) য’ত লৰা- ছোৱালী পঢ়ে — পঢ়াশালি ,
বিদ্যালয় ।
52) যি ঠাই অতি ঠাণ্ডাও নহয় , গৰমো নহয়— নাতিশীতোষ্ণ
।
53) যি ঠাই অতি কষ্টেৰে লঙ্ঘন কৰা যায় — দুর্লংঘ্য
।
54) যাক লংঘন কৰিব নোৱাৰি — অলংঘ্য ,
অলংঘ্যনীয় ।
55) বৰষুণ নোহোৱা যি বতৰ — খৰাং ।
56) যাৰ একোৱেই নাই— অকিঞ্চন , নিঃস্ব ।
57) বনত থকা বস্তু বা জন্তু - বনৰীয়া
।
58) যাৰ নাম ৰাতিপুৱাই স্মৰণ কৰা উচিত — প্রাতঃ
স্মৰণীয় ৷
59) যি সহজতে জীণ নাযায় – গুৰুপাকী , দুষ্পাচ্য।
60) আহাৰ জীৰ্ণ নোযোৱা কাৰণে হোৱা বেমাৰ — অজীর্ণ
।
61) যি তিৰোতাই ধান ৰোৱে– ৰোৱনী ।
62) যি তিৰোতাই ধান দায় – দাৱনী ।
63) যাক সহজে বুজা যায়— সহজবোধ্য ।
64) যাক বুজিব পাৰি— বোধগম্য ।
65) যি যন্ত্ৰেৰে হাতেৰে সূতা কাটে— যঁতৰ
।
66) হঠাতে হোৱা যি ঘটনা— আকস্মিক ।
67) ৰং আছে য’ত— ৰঙালী ।
68) জুই ধৰি ৰখা যি ঠাই — জুহাল ।
69) সোণৰ দৰে বৰণ যাৰ — সোণালী , সোণোৱালী ।
70) ৰূপৰ দৰে বৰণ যাৰ- ৰূপোৱালী ,
ৰূপালী ।
71) ভোগ আছে য’ত — ভোগালী ।
72) ৰন্ধা - বঢ়া কৰা যি ঠাই— ৰান্ধনি - শাল ।
73) যি একে গোত্ৰৰ — সগোত্ৰ ৷
74) গধূলি চকুৰে যি নেদেখে —কুকুৰীকণা ।
75) যি সঁচা কথা কয়— সত্যবাদী ।
76) যি ইন্দ্ৰিয় জয় কৰিব পাৰে—
জিতেন্দ্ৰিয় ।
77) মাটিৰে যি নির্মিত — মৃন্ময় ।
78) যি তিৰোতাৰ স্বামী মৰিছে বিধৱা -- বাঁৰী ৷
79) মেলত যি পাৰ্গত— মেলেকী ।
80) যি পুৰুষৰ ঘৈণীয়েক মৰিছে— বৰলা , বিপত্নীক
।
81) যি নিজক নিজে পণ্ডিত বুলি ভাবে— পণ্ডিতম্মন্য
।
82) যি কৰ্ত্তব্য স্থিৰ কৰিব নোৱাৰে— কিংকর্তব্যবিমূঢ়
, হতবুদ্ধি ।
83) যি অনুষ্ঠান শৰৎ কালতে হয় —
শাৰদীয় ।
84) মিছা কথা যি কয় – মিছলীয়া ।
85) যি মাতৃৰ মাত্ৰ এটাহে সন্তান —
কাকবন্ধ্যা ।
86) একে মাকৰ যি সন্তান— সহোদৰ ,
সোদৰ ।
87) একে সময়তে হোৱা— সমসাময়িক ।
88) এবাৰ গুটি লাগি মৰা গছ — ওষধি ।
89) স্বামী থকা তিৰোতা- আয়তী , সধৱা ।
90) লোকক দেখি পাছত যি কৰা যায় – অনুকৰণ।
91) লোকক দেখি পিছে পিছে যোৱা— অনুসৰণ ।
92) লোকৰপৰা পোৱা নিন্দা – লোকনিন্দা ।
93) সাহ যাৰ আছে— সাহসী , সাহিয়াল ।
94) বঁটা সাৰিয়হেৰে কৰা চাটনি— কাহুদী ।
95) বিহুৰ আগ দিনা— উৰুকা ।
96) খাৰণি সমা সৰিয়হৰ গুৰি— খাঁৰলি , বেহুৱা ।
97) মাটিৰ নিচেই সৰু টেকেলি— ভুৰুকা ।
98) আনৰ দোষ দেখা স্বভাৱ — অসূয়া ।
99) ঠেং নোহোৱা ভেকুলী পোৱালি —
লালুকী ।
100) যি গুণীৰ গুণ বুজিব পাৰে —গুণগ্রাহী ।
বিপৰীত শব্দ:- ১০০০(এক
হাজাৰ)তকৈও অধিক অসমীয়া বিপৰীত শব্দ শিকক এতিয়াই
ক্লিক কৰক।
101) যি বিদেশৰ পৰা আহে— বিদেশী
।
102) যাক ভেদ কৰিব নোৱাৰি— অভেদ্য ।
103) পি খোৱা যি বস্তু — পেয় ।
104) যাক সহজে ভেদ কৰিব নোৱাৰি— দুর্ভেদ্য
।
105) যি ঈশ্বৰক বিশ্বাস কৰে – আস্তিক
।
106) যি পৰৰ ঠাইত বাস কৰে — প্রবাসী
।
107) যি ঈশ্বৰক বিশ্বাস নকৰে— নাস্তিক
।
108) যি কষ্ট সহিব পাৰে— কষ্টসহিষ্ণু
।
109) যি উপকাৰীৰ উপকাৰ স্বীকাৰ কৰে— কৃতজ্ঞ
।
110) চেলেকি খোৱা বস্তু— লেহা ।
111) যি উপকাৰীৰ উপকাৰ স্বীকাৰ নকৰে – অকৃতজ্ঞ , কৃতঘ্ন ।
112) যি পৰিণাম চিন্তা কৰি কাম কৰে— পৰিণামদর্শী
৷
113) যাক সহজতে ভাঙিব পাৰে --ভংগুৰ ।
114) যি কোনো কাম কৰিব নোৱাৰে– অকর্মণ্য , অসাঁঠন ।
115) যি কথা কোৱা উচিত নহয়– অকথনীয়
, অকথ্য ।
116) যি বিধিসন্মত — বৈধ ।
117) যি বিধি সন্মত নহয় বা বিধিৰ বিৰোধী — অবৈধ ।
118) দৰ্মহা নোলোৱাকৈ কৰা কাম— অবৈতনিক
।
119) প্ৰাণক পণ কৰি — প্ৰাণপণে ।
120) চোবাই খোৱা যি বস্তু— চর্ব্য ।
121) যি ক্ষয় হ’বলৈ ধৰিছে— ক্ষয়িষ্ণু
।
122) যি ভৱিষ্যত চিন্তা কৰিব পাৰে—
দূৰদৰ্শী ।
123) যি ভবিষ্যত চিন্তা কৰিব নোৱাৰে— অদূৰদৰ্শী।
124) যি বাঢ়িবলৈ ধৰিছে— বৰ্দ্ধিষ্ণু ।
125) যাৰ সকলো বস্তু অঁটাকৈ আছে— আটন্তিয়াৰ।
126) যাৰ ঋণ আছে— ঋণী ।
127) এটা সন্তান হোৱাৰপৰা আন এটা হোৱালৈকে সময় — আনজ ।
128) যাৰ হাত আঁঠুৰ তললৈকে পৰা— আজানুলম্বিত
।
129) যাৰ মৰণ নাই — অমৰ ।
130) কোনো কাৰ্য কৰিবলৈ স্থিৰ কৰা— কৃতসংকল্প।
131) যি নিজে নিজে হয়— স্বয়ম্ভূ
।
132) কাৰো নাম নধৰাকৈ পৰা গালি— গুৱাল
- গালি ।
133) যাৰ ধাৰ আছে— ধৰুৱা ।
134) যি দুই হাত সমানে চলাব পাৰে— সব্যসাচী
।
135) যাৰ সীমা নাই— অসীম ।
136) যি আনফালে মন দিয়ে — অন্যমনস্ক
।
137) যাক বধ কৰা উচিত — বধ্য ।
138) যাক নিবাৰণ কৰিব নোৱাৰি—
অনিবার্য ।
139) যাৰ ধৰ্মলৈ ভয় আছে— ধর্মভীৰু ।
140) যাক বৰ্ণনা কৰিব নোৱাৰি— অবর্ণনীয়
।
141) যাৰ আদি নাই— অনাদি ।
142) যাক পৰিত্যাগ কৰিব নোৱাৰি — অপৰিহাৰ্য
বা অপৰিত্যাজ্য ৷
143) যাক কল্পনা কৰিব নোৱাৰি—
কল্পনাতীত , অকল্পনীয় ।
144) যাৰ বিৱেচনা শক্তি নাই– অবিবেচক
।
145) যি নিশাহে চৰে – নিশাচৰ ৷
146) যি জানিব খোজে বা জানিবলৈ আগ্রহী— জিজ্ঞাসু ।
147) যিটো সুধিবলগীয়া— জিজ্ঞাস্য
।
148) যাক মূল্য দি কিনিব নোৱাৰি —
অমূল্য ।
149) মাগিলেও ভিক্ষা নোপোৱা সময় — দুর্ভিক্ষ ।
150) যি কাৰো পক্ষৰ বা ফলীয়া নহয় – নিৰপেক্ষ ।
151) বধ কৰিবৰ ইচ্ছা — জিঘাংসা ।
সামৰ্থকশব্দ (প্ৰতিশব্দ) ভাণ্ডাৰ click here now
152) কোনো কথাৰ নিশ্চয় কৰিবলৈ পঠোৱা বিশ্বাসী মানুহ — সঁজাতী ।
153) একেজন গুৰুৰে শিষ্য — সতীৰ্থ
, হৰ্ভিকত ।
154) যাৰ আগমন আহ্বান কৰা হয় —
স্বাগত ।
155) যাক বধ কৰা অনুচিত — অবধ্য ।
156) যাৰ সীমা আছে যি সীমাবদ্ধ— সসীম
।
157) যাৰ অন্ত নাই— অনন্ত ।
158) যি নিয়ম মতে খৰচ কৰে — মিতব্যয়ী
।
159) যাৰ আশ্ৰয় নাই — নিৰাশ্ৰয়
।
160) যি সহ্য কৰিব পাৰে — সহিষ্ণু
।
161) যি গোচৰ তৰে — গুচৰীয়া
।
162) যাৰ ওপৰত গোচৰ তৰে — পদকীয়া
।
163) যি বিষ্ণুক উপাসনা কৰে — বৈষ্ণৱ
।
164) যি শক্তিক উপাসনা কৰে — শাক্ত ।
165) যি শিৱক উপাসনা কৰে— শৈৱ ।
166) যি একো নাজানে — অজ্ঞ ।
167) যি ভাষাত পাৰ্গত — ভাষাবিদ্ ।
168) যি কণীৰপৰা জন্মে — অণ্ডজ ।
169) যি একেলগে পঢ়ে —সহপাঠী ।
170) যি নিজৰ পেটলৈহে চিন্তা কৰে— আপোনপেটীয়া , স্বাৰ্থপৰ ।
171) যি সমাপ্ত হোৱা নাই – অসমাপ্ত ।
172) য’ত কোনো মানুহ নাই – জনশূন্য
।
173) য’লৈ যোৱা কষ্টসাধ্য — দুর্গম ।
174) যি অনাই বনাই ঘূৰি ফুৰে— যাযাবৰ
।
175) যাৰ পূৰ্বজন্মৰ কথা মনত আছে—জাতিস্মৰ।
176) যি মাটি ফুটি ওলায় — উদ্ভিদ ।
177) যি কথা বিশ্বাস কৰিব নোৱাৰি —অবিশ্বাস্য|
178) যি মৰো মৰো অৱস্থা হৈছে —মুমূৰ্ষু ।
179) যাৰ কথাৰ সাঁচ নাই —লপা ।
180) য’ত মানুহ বেছি —জন-বহুল ।
181) যাৰ মূৰত চুলি নাই —তপা ।
182) যি ভিক্ষা কৰি জীৱন নিৰ্বাহ কৰে—ভিক্ষাৰী ।
183) যি ধন খৰচ নকৰে -- কৃপণ ।
184) যি মাছ – মাংস খায় —আমিষাহাৰী ।
185) যি মাছ – মাংস নাখায় —
নিৰামিষাহাৰী ।
186) যি যোগৰপৰা ভ্ৰষ্ট হৈছে —যোগভষ্ট ।
187) যি অলপতে ভয় খাই —ভয়াতুৰ ।
188) যি ঘৰত ধান থয় বা ধান থোৱা ঘৰ —ভঁৰাল ।
189) যি অলপতে শুনে —শহাকণীয় ।
190) যি নানা অভাৱত থাকে —অভাৱগ্ৰস্ত, অভাৱী।
191) জন্তুৰ নিচিনা —জান্তৱ ।
192) যাৰ নাম নাই —অনামী, অনামা ।
193) যি নিয়মমতে খৰছ নকৰে —অমিতব্যয়ী।
194) নাম নিদিয়াকৈ দিয়া (চিঠি আদি) —বেনামী ।
195) পনীয়া গাখীৰ দিয়া গাই —জলাহী ।
196) বাঁহ-গাজ খুন্দি তৈয়াৰ কৰা খাদ্য-বস্তু — খৰিচা ।
197) মিহি নোহোৱা গুৰি বা বস্তু লগত থকা আধাখুন্দা গুৰি — খৰচি ।
198) যি কথা কব নোৱাৰে – বোবা।
199) যি বিদেশত থাকে – প্ৰবাসী
200) যি অনাই বনাই ঘূৰি ফুৰে –যাযাবৰ
VIDYA UNNATI ACADEMY
Comments
Post a Comment
Thanks for the comment